TWC | Referentie van Porsche Centrum Zuid over de samenwerking met TWC Automatiseringsdiensten.
Referentie van Porsche Centrum Zuid over de samenwerking met TWC Automatiseringsdiensten op het gebied van conventioneel beheer.
Referentie, Porsche, samenwerking, TWC, Automatiseringsdiensten, conventioneel, beheer.
751
page-template-default,page,page-id-751,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Referentie Porsche

Porsche Groep Zuid besteedt conventioneel beheer uit aan TWC

TWC werkt ook op locatie aan operationeel beheer.

Porsche Groep Zuid heeft het operationeel beheer van haar IT uitbesteed aan TWC. Vrijwel wekelijks werkt TWC hier op locatie aan IT-gerelateerde zaken. Het team van TWC kent de eigen systemen van Porsche Groep Zuid door en door. Ook de systemen van de importeurs en die van Porsche wereldwijd kent TWC helemaal. Dankzij die expertise kan er snel geschakeld worden.

Expertise in de breedte

Al circa 15 jaar werken Porsche Groep Zuid en TWC intensief samen. Zij hebben dus ook samen een natuurlijke groei doorgemaakt. Porsche Groep Zuid is uitgegroeid tot een groep met twee vestigingen en 3 bedrijven: Porsche Centrum Eindhoven, Porsche Centrum Maastricht en Bentley Maastricht. Met circa 100 medewerkers wordt vanuit die locaties gewerkt. TWC zet haar expertise in op diverse vlakken. Naast het operationeel beheer is TWC voor Porsche Groep Zuid ook de tussenpersoon bij de aanschaf van diensten van derden.

Werken op locatie

TWC werkt vrijwel wekelijks op locatie bij Porsche Groep Zuid. Marketing manager Robert van Barneveld vertelt: “Dat we met een vaste medewerker van TWC hier samenwerken, is echt ideaal. TWC verzorgt het reguliere onderhoud van de server, we hebben overleg over lopende zaken. We bekijken of we samen nog wat aan zien komen op IT-gebied. Daarnaast werken we met een ticketsysteem voor het melden van problemen. Een melding pakken ze bij TWC meteen op.” Porsche Groep Zuid en TWC werken al jaren samen en kennen elkaar door en door. Van Barneveld: “TWC is een fijn en lokaal bedrijf. Dat blijkt ook uit het feit dat ze nauwelijks verloop van personeel hebben. Voor ons heeft dat als voordeel dat we vaste aanspreekpunten hebben én houden. We werken met een kleine en vaste groep van dezelfde mensen.”

Snel schakelen

Van Barneveld: “TWC heeft alle expertise in huis en is qua omvang toch klein genoeg gebleven om snel te kunnen schakelen. Dat levert voor ons ‘the best of both worlds’ op. Ze werken hier op vaste tijden op locatie en dat werkt enorm prettig. Ook op persoonlijk vlak klikt het. De Brabantse gemoedelijkheid, samen een kop koffie drinken: de digitale hulplijn heeft een menselijk gezicht. Het voelt als collega’s onder elkaar, problemen lossen we samen op. Natuurlijk kan TWC ook prima op afstand voor ons werken, maar zo is het een stuk persoonlijker. Het brengt rust in de werkrelatie en werkt zo een stuk persoonlijker. De medewerkers van TWC zijn ook geregeld in Maastricht voor ons aan het werk.

Online servicesysteem

TWC verricht voor Porsche Groep Zuid een breed scala aan werkzaamheden. Van Barneveld: “Ze lossen soft- en hardware problemen op, verrichten regulier serveronderhoud, bewaken onze opslagcapaciteit, checken storingen, maken back-ups, werken licenties bij, updaten onze software en werken verder alle losse tickets af. We werken namelijk met een online servicesysteem van TWC. Daarin kunnen alle vragen en wensen geplaatst worden, door alle medewerkers. Van kapotte lamp in de showroom en kapotte computermuis tot bureau-aanpassing en showroomaanpassing: alle facilitaire en IT-zaken worden hierin gezet. In het verleden regelde ik al die zaken zelf. Maar het bedrijf groeit dus dat werd te veel om in mijn eentje af te kunnen handelen. Nu besteden we dat uit aan TWC. Dat ontzorgt ons en voorkomt dat dingen blijven liggen.”

Persoonlijk contact als onderscheidende factor

Van Barneveld: “TWC onderscheidt zich van andere IT-bedrijven door haar persoonlijke en lange relatie met mensen. We werken al heel lang met dezelfde personen. Vertrouwde gezichten, dat werkt prettig. Er is nauwelijks verloop onder het personeel. Natuurlijk is ook TWC in de loop der jaren gegroeid, maar het bedrijf is in de kern steeds hetzelfde gebleven. Korte lijntjes, doen wat je belooft en afspraken op tijd nakomen. Dat is typisch TWC!”

Nieuwe locatie

Aangezien Porsche Groep Zuid op de locatie in Oirschot uit haar jasje is gegroeid, wordt er hard gewerkt aan het realiseren van een vestiging op een nieuwe locatie. Ook op IT-gebied zal dat het nodige werk met zich meebrengen. Maar Van Barneveld ziet dat met vertrouwen tegemoet: “In Maastricht hebben we een paar jaar geleden ook nieuw gebouwd. Dat is door TWC prima opgepakt. Daarom verwacht ik nu totaal geen problemen. Ik ben er van overtuigd dat het team van TWC ook nu weer de kwaliteit zal leveren die we van ze gewend zijn.”

“De digitale hulplijn
heeft een menselijk gezicht.”

go back