TWC | Referentie van Intelco over de samenwerking met TWC Automatiseringsdiensten.
Referentie van Intelco over de samenwerking met TWC Automatiseringsdiensten op het gebied van conventioneel beheer.
Referentie, Intelco, samenwerking, TWC, Automatiseringsdiensten, conventioneel, beheer.
537
page-template-default,page,page-id-537,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Referentie Intelco

Intelco geeft kantoorautomatisering volledig uit handen

Wie denkt dat de inventarisatie van voorraden tegenwoordig alleen geautomatiseerd plaatsvindt heeft het mis. Dagelijks zijn tientallen medewerkers van Intelco, het grootste inventarisatiebureau van Nederland, op pad om voorraden te tellen. Om het werken op locatie en op flexibele tijden mogelijk te maken, schakelt Intelco TWC automatiseringsdiensten in als ICT as a Service provider. Zodat Intelco zich kan richten op dat waar het bedrijf al twintig jaar goed in is.

Fysieke controle

Intelco is een begrip binnen de levensmiddelensector. Maar ook voor bouwmarkten, boekhandels en recreatiecentra is goed voorraadbeheer van groot belang. “Als je bepaalde artikelen niet op voorraad hebt, kost dit simpelweg omzet,” vertelt Harrie Heijmans, directeur van Intelco, een bedrijf met 200 medewerkers. “Juist door de toegenomen automatisering mist de klant fysieke controle. Automatische bestel- en inkoopsystemen zijn niet feilloos. Ondernemingen hebben bovendien te maken met bederf, breuk, diefstal en verkeerde leveringen. De werkzaamheden nemen dus alleen maar toe. De nadruk ligt meer en meer op controle.” Zo is Intelco ook actief op het gebied van goederenstroomcontrole. Een ontwikkeling waaraan de Sarbanes-Oxley wet mede debet is. Deze wet verplicht bedrijven om minimaal één keer per jaar de voorraad te laten bepalen door een onafhankelijke partij. Zoals Intelco.

Van typemachine tot centrale server

Intelco is twintig jaar geleden opgericht door drie compagnons. De manier van samenwerken is in al die jaren enorm veranderd. Dat moet ook wel, want de drie compagnons begonnen met een typemachine, carbonpapier en een telmachine met een rol papier. De hele familie werd ingeschakeld om te helpen bij het handmatig tellen. Heijmans: “De eerste zeventien jaar werkten we alle drie vanuit ons eigen huis. Behalve de telefoon, was er geen enkele koppeling tussen ons drieën. We hebben veel oproepkrachten in dienst die we op deze manier aanstuurden. Als er iets mis was met een van de computers, of je was vergeten te back-uppen, leverde dat direct problemen op. De onderlinge communicatie was een groot probleem. Een onhoudbare situatie, die de samenwerking steeds moeilijker maakte.

Toen wij in 2001 in contact kwamen met het toenmalige Application Service Provider nu ICT as a Service -concept van TWC automatiseringsdiensten ging er een wereld voor ons open!”

De gehele IT uitbesteed

Frank Lodewijks, directeur van TWC, licht de ICT as a Service dienst toe: “TWC neemt de gehele automatisering op zich voor een vast bedrag per gebruiker per maand. Inclusief beheer, onderhoud, support, licenties en hardware. Verschillende applicaties draaien op een centrale server, waartoe de gebruikers toegang hebben via internet.” Intelco werd zo’n tien jaar geleden de eerste ICT as a Service klant van TWC. “Wij regelen de complete kantoorautomatisering voor Intelco. Intelco heeft er geen omkijken naar.” “En dat is wel zo prettig”, zegt Heijmans, “zeker voor een leek op IT-gebied. Bovendien wil ik me daar helemaal niet mee bezig hoeven houden. Laat mij maar tellen!” Lodewijks beaamt dat ook andere Ict as a Service klanten het als een voordeel ervaren dat zij zich kunnen richten op hun kernactiviteiten. “Klanten hoeven geen IT-medewerker in dienst te nemen. Intern systeembeheer behoort tot het verleden.”

Altijd beschikbaar en up-to-date

Inmiddels zitten de drie compagnons op één locatie in Veldhoven. Maar ze zijn nog steeds veel onderweg. “De voorraad komt nou eenmaal niet naar ons toe,” vertelt Heijmans. “Het is voor ons een groot voordeel dat onze mensen overal en altijd toegang hebben tot de noodzakelijke applicaties. We maken immers ook veel gebruik van thuiswerkers. Zij loggen in op hun pc en hebben toegang tot alle applicaties die ze nodig hebben. Er is een centrale koppeling tussen Exact en de andere programmatuur. Bij de gebruikers zelf hoeft niks te worden geïnstalleerd. Dat regelt TWC allemaal centraal. Het geeft een enorme vrijheid dat je zelf bepaalt wanneer je wilt werken en waar.” Een ander groot voordeel vindt Heijmans dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over op tijd back-uppen, het installeren van nieuwe versies of het zorgen voor up-to-date virusscanners. “Dat gebeurt allemaal automatisch en centraal. Zo heb je ook nooit versieverschillen.”

Weten waar je aan toe bent

“De investering was minimaal, want we hoefden zelf geen servers aan te schaffen,” vervolgt Heijmans. “We betalen een vast bedrag per gebruiker per maand. Je weet precies waar je aan toe bent en bovendien hebben we de beschikking over bepaalde, hoogwaardige IT-middelen die we anders nooit zouden hebben.” Lodewijks: “Doordat meerdere klanten gebruikmaken van één centraal systeem, worden de kosten gedeeld. Dit maakt ICT as a Service ook interessant voor startende ondernemingen. Als het bedrijf groeit kan de IT eenvoudig uitgebreid worden. Eigenlijk kan iedereen met ICT as a Service zorgen voor een goed geregelde en beheersbare IT. Tegen overzichtelijke en voorspelbare kosten. Je zet een thin client neer en kan vijf minuten later aan de slag.”

Veiligheid gegarandeerd

Bij Intelco gaat nogal wat gevoelige informatie rond. De concurrentie is moordend in de levensmiddelensector. Maar al te graag zou de ene supermarktketen willen beschikken over de inkoopprijzen, prijsafspraken en voorraadcijfers van de andere supermarkt. Levert het uit handen geven van de IT geen probleem op voor de veiligheid van de informatie? “Daar ben ik helemaal niet bang voor,” zegt Heijmans. “TWC heeft de gegevensuitwisseling goed beveiligd. Er wordt gebruikgemaakt van de nieuwste virusscanners. En het inloggen is bijvoorbeeld beveiligd met smsjes.”

HP, het enige goede server-merk

De veertien high-density servers in het datacenter zijn redundant uitgevoerd. Alle servers zijn van HP. Ook de hardware die TWC aan vaste klanten levert is van HP. De keuze voor HP ligt volgens Lodewijks voor de hand. “Voorop staat dat ik alleen met A-merken werk en HP is wat mij betreft het enige
goede server-merk. Dat draait gewoon altijd, daar kun je op vertrouwen. En mocht er iets mis zijn, dan biedt HP een uitstekende ondersteuning. Problemen zijn snel opgelost. Ook lopen zij voorop wat betreft ontwikkelingen.” Heijmans bemoeit zich niet met de keuze voor de leverancier. “Het ICT as a Service concept brengt juist met zich mee dat ik over dat soort zaken niet hoef na te denken. Als TWC met HP werkt omdat ze daar goede ervaringen mee hebben, vertrouw ik volledig op die keuze. Hetzelfde gevoel dat Frank Lodewijks heeft bij HP, heb ik bij TWC!”

go back